Српски језик
Приповетка -Десетица Иван Цанкар.
ОДГОВОРИ НА ПИТАЊА
1. Дело ме је навело на тугу и размишљање о дечаковм тешком и несрећном животу.
2.Приповедач говори о беди и бесмислености живота.
3.Приповеда се у првом лицу једнине.
4.Радња почиње у јесење јутро. Дечаку се соба чинила мала и претрпана стварима и ако је била велика тада је и он осетио тесгобу у души . Све му је то давало утисак неописиве беде и жалости.
5.Дечака су другови гледали попреко , али он није знао зашто.
6.Газдарица је била - велика,дебела,пдбула лица и некако смркнута , дечак ју је се плашио , а она њега није волела.
7.Дечак иде раније у школу јер га нигде не држи место и нигде му није лепо , па тако и опис кишно јутра , улице и људи показују и његову тугу, страх ,...
8.Дечак доживљава школу као дворац , а себе као просјака , плашио се школске зграде и наставника осећа се као осуђеник и бедник .
9.Током часа није био свестан о чему наставник прича и желео је да се час што пре заврши . Запажа и друга поред себе како непрестано једе .Сви иду да купе ужину , а он не може јер нема новца .
10.Када је дечак добио писмо руке су му дрхтале. Осећао се и радосно и тешко .Сазнајемо о великој љубави и подршци између њих двоје. Облаци су се склонили , а весело сунце засјало кроз прозор.
11.Последња реченица се односи на прошло време. Десетица означава бригу , љубав , пожртвованост...
ОДГОВОРИ НА ПИТАЊА
1. Дело ме је навело на тугу и размишљање о дечаковм тешком и несрећном животу.
2.Приповедач говори о беди и бесмислености живота.
3.Приповеда се у првом лицу једнине.
4.Радња почиње у јесење јутро. Дечаку се соба чинила мала и претрпана стварима и ако је била велика тада је и он осетио тесгобу у души . Све му је то давало утисак неописиве беде и жалости.
5.Дечака су другови гледали попреко , али он није знао зашто.
6.Газдарица је била - велика,дебела,пдбула лица и некако смркнута , дечак ју је се плашио , а она њега није волела.
7.Дечак иде раније у школу јер га нигде не држи место и нигде му није лепо , па тако и опис кишно јутра , улице и људи показују и његову тугу, страх ,...
8.Дечак доживљава школу као дворац , а себе као просјака , плашио се школске зграде и наставника осећа се као осуђеник и бедник .
9.Током часа није био свестан о чему наставник прича и желео је да се час што пре заврши . Запажа и друга поред себе како непрестано једе .Сви иду да купе ужину , а он не може јер нема новца .
10.Када је дечак добио писмо руке су му дрхтале. Осећао се и радосно и тешко .Сазнајемо о великој љубави и подршци између њих двоје. Облаци су се склонили , а весело сунце засјало кроз прозор.
11.Последња реченица се односи на прошло време. Десетица означава бригу , љубав , пожртвованост...
Коментари
Постави коментар